Lara Croft - Tomb Raider-Recenze

5. června 2011 v 13:05 | Lady Nico★
Recenze na film Tomb Raider z www.csfd.cz

Angelina Jolie kráčí ve stopách svého otce, cestovatele a hledače pokladů. Chce najít obě části prastarého šému, který jí zajistí neomezenou moc nad časem a prostorem. A aby toho dosáhla, musí zvítězit nad nebezpečným a přísně utajovaným společenstvím, které má stejný cíl.

Celý Článek ;)

Lara Croft, dcera známého a bohatého vědce, je připravena kráčet v jeho stopách. Dostalo se jí dobré průpravy. Studovala na nejlepších školách, domluví se mnoha jazyky, ovládá bravurně nejrůznější druhy sebeobrany a hlavně se svým otcem, který před lety zemřel za nevyjasněných okolností, procestovala celý svět. Lord Croft hledal vzácné, ztracené krypty i dávno zapomenutá a často navěky pohřbená místa. Tentokrát, už zcela sama, musí Lara Croft překonat největší překážku. Nalézt obě části prastarého "šému", který jí zajistí neomezenou moc nad časem a prostorem ve jménu lidstva. Aby toho dosáhla, je třeba zvítězit nad nebezpečným a přísně utajovaným společenstvím, které má stejný cíl, jen touha po moci je motivována zcela jinak...
Mladá Angličanka Lara žije v rozlehlém zámku, který zdědila po svém otci, lordu Croftovi, jenž zahynul před patnácti lety za nevyjasněných okolností. Kromě ní v sídle žije jen její tajemník Hillary a počítačový expert Bryce, který ovšem bydlí v karavanu před domem. Jedno noci najde Lara v domě staré hodiny, které se samy uvedly do chodu. Začaly odpočítávat dobu zbývající do konjunkce všech planet sluneční soustavy, k níž dochází poprvé po pěti tisících letech. Je to jediná chvíle, kdy lze s pomocí dvou magických předmětů ovládnout čas a tím i chod světa. Najít se je pokouší nejen Lara, ale také tajný spolek Osvícených. Její člen Monafred Powell má už jen týden na to, aby našel klíč, s jehož pomocí by získal poloviny magického trojúhelníku, potřebného k ovládnutí času.
Lara najde starého otcova přítele, sběratele hodin Wilsona, který ji odkáže na Manfreda Powella. Ten jí sice tvrdí, že drahokam z hodin nezná, Lara však pozná, že lže. Téže noci je zámek Croftových přepaden komandem, které vede Powell. Žena s nimi svede tvrdý boj, ale nepodaří se jí zabránit krádeži drahokamu. Podle otcových pokynů pochopí o co jde a také, co je třeba udělat, aby se magické předměty nedostaly do rukou Osvícených, kteří chtějí ovládnout svět. Vydá se do Kambodže, kde je ve starobylém chrámu Angkor Vat ukryta první polovina trojúhelníku. Dovnitř se jí podaří dostat dřív než tam pronikne Powell se svými muži a ziskuchtivým archeologem Alexem Westem, Lařiným dávným konkurentem.
Podaří se jí dostat k uložené polovině trojúhelníku, musí však společně s ostatními svést boj s oživlými kamennými sochami. Potom se v Benátkách setká s Powellem. On má drahokam, ona část trojúhelníku, a proto potřebují jeden druhého, aby dosáhli cíle. Lara pochopí, že Powell je druhým nejvyšším mužem Osvícených, ke kterým patřil i její otec. Ten se však postavil proti jejich plánům na ovládnutí světa, a proto ho Powell zavraždil. Společně se dostanou do chrámu na zamrzlém sibiřském jezeře, kde objeví sál s modelem sluneční soustavy. Začíná konjunkce planet doprovázená zatměním Slunce. Začíná boj o nadvládu nad světem.

Můj názor: Oba Tomb Raider filmy jsou fantastické a pro mě bylo těžké rozhodnout který se mi líbí více. Oba patří k mým nejoblíbenějším filmům vůbec. Někdy si řeknu, že je lepší první ale pak se mi zase více líbí druhý- zkrátka se prostě nerozhodnu. Angelinu Jolie jsem nikdy neměla moc v oblibě. Ale díky TR filmům je mi trochu bližší než předtím :). Asi bych si v tom filmu dokázala představit i lepší herečku, ale neříkám, že to Angelina zahrála špatně, naopak :). Lara Croft je originální charakter a to dělá ty filmy tak vyjímečné. Neříkám, že se to nepodobá jiným dobrodružným filmům ale že Lara Croft tomu prostě dodává šmrnc :). Takže jestli váháte, určitě doporučuji na oba díly se podívat, a ti co hráli Tomb Raider hry, uvidíte, že film je hrám dost podobný :).

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Co říkáte na Tomb Raider filmy?