Lara's Shadow - Recenze

24. července 2011 v 22:52 | Lady Nico★
Tak tady je pěkná recenze z webu doupe.zive.cz na Lara's shadow. :)

Na Lara's Shadow je nejlepší fakt, že naprosto mění styl i náladu hry. Zatímco Beneath the Ashes, kde se s prsaticí znovu podíváte do kobek pod Croftovic sídlem, vypadá jak vystřižený z původní hry, do druhého přídavku tvůrci namíchali sytější dávku kreativity. Už hlavně díky tomu, že neovládáte samotnou Laru, ale její zlou dvojnici, kterou si uplácala v prvních dílech Natla. A pokud si ještě vybavujete, co v Underworld prováděla za triky, musí se vám rozlévat po tváři poťouchlý úsměv.

Zpomalování času, šplhání po kolmých stěnách, ručkování s ďábelskou rychlostí - to je jen část repertoáru temné Lary. Víc než co jiného připomíná Lara's Shadow dynamikou pohybu posledního Prince of Persia, kde jste též prakticky neustále nuceni se udržovat v pohybu. Základní rozdíl je však v tom, že Tomb Raider není až tak triviálně jednoduchý, nadlidské síly dvojnice totiž nejsou nekonečné. Naopak, vydrží jen pár sekund, a pokud vám dojdou v půlce šplhání, mno, užijete si hezký (avšak krátký) bezmotorový let. Naštěstí nabití Shadow Meter ukazatele pro další dávku akrobatických radovánek trvá také jen pár sekund.
Novým pohybům a zpomalení času je uzpůsobena i celá ta jedna rozsáhlá úroveň, kterou přídavek nabízí. Na komplikovanější hádanky zapomeňte, hlavní je se vyhnout všem nástrahám, které ve velké míře představuje modrá břečka ze závěrečné pasáže Underworld, a sem tam zapnout (či zničit) nějaký vypínač. Může se to zdát jako hereze vůči základní myšlence série, ovšem, jak už jsem zmiňoval, hra tím dostává zcela nový nádech. Akčnější, chtělo by se dodat. Velkou roli v přídavku totiž hrají boje proti protivníkům. Zatímco v Legend a Underworld byly přestřelky jen nutné, nudné zlo, v Lara's Shadow je zabíjení protivníků větší legrace.

Hlavně díky tomu, že stínová Lara si do velké míry vystačí s pěstí a nohou. Zdlouhavé střílení se tak přetavuje v pár svižných kopů do ksichtu a ranou na solar. Pokud navíc máte nabitý Shadow Meter, můžete použít silný úder a věřte, že vidět tenhle roundhouse kick božský Chuck Norris, popadne ho akutní záchvat méněcennosti. Bohužel boje tvůrci devalvují pouhým používáním dvou druhů nepřátel, které na vás v druhé polovině hry vrhají až zbytečně často. Přeci jen rozprášit dva nemrtvé kostěje na masokostní moučku co dva rohy se za chvíli zají.
Ostatně druhá půlka hry je slabší částí tohoto tříhodinového přídavku. Už jen díky tomu, že vás tvůrci pošlou ještě jednou si projít tu samou pasáž. Sice se toho dost změní, přibudou nové překážky, díky čemuž se hezky plynule navýší obtížnost, ale i tak to působí jako berlička pro lenivé návrháře úrovní.

Přesto jsem ve výsledku s Lara's Shadow spokojen, naspídovaná Lara působí osvěžujícím dojmem a vůbec bych se nezlobil za další porci podobné zábavy. Po pro distributora ne zcela ideálních prodejích Underworldu by mohl restart série směřovat třeba touto cestou. I tak jsou poslední díly Tomb Raideru těm prvním dost vzdálené.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.